Firmy produkujące osie do przyczep konkurują ze sobą na światowych rynkach w zakresie opracowań systemu o najlepszej amortyzacji.
Produkują i dostarczają części i akcesoria potrzebne do komfortowego i bezpiecznego użytkowania przyczepy takie jak elementy podwozia, osie, urządzenia najazdowe, zaczepy, systemy hamulcowe i systemy oświetleniowe.
Stawiają na trwałość elementów do budowy przyczep oraz na rozwój technologii zwiększającej bezpieczeństwo na drodze.
Mają w swoich ofertach systemy:
- hamulców z automatyczną regulacją szczęk
- komfortowej amortyzacji
- elektroniczny system stabilizacji toru jazdy
- system uszczelnienia piasty
- system szybkiego płukania
Jak zbudowana jest oś?
Sześciokątny przekrój korpusu osi (ocynkowany ogniowo) i trójkątny profil rury wewnętrznej wahacza stwarzają optymalne warunki do odkształcania się trzech wałków gumowych. Ramię wahacza skorupowe lub odkuwane w zależności od nośności osi. Hamulce kół przykręcane lub spawane w zależności od typu osi (na rysunkach prezentujemy budowę osi AL-KO)
Parametry techniczne osi
- największa zakres pracy zawieszenia
- najbardziej miękka amortyzacja (komfort jazdy najbardziej zbliżony do zawieszenia samochodów osobowych)
- najlepsze tłumienie drgań własnych (najszybszy powrót do stanu spoczynku)
Zalety produkowanych osi :
- maksymalne bezpieczeństwo
- optymalne zachowanie podczas jazdy
- znakomity kontakt z nawierzchnią
- większa pewność hamowania
- niezależne zawieszenie kół
- nie wymaga konserwacji dzięki dożywotniemu smarowaniu
- bardzo dobre tłumienie drgań własnych
- wytrzymałe i trwałe
- wyższy komfort i spokojniejsza jazda dzięki miękkiej amortyzacji
- ostrożny i bezpieczny transport
Poniżej zdjęcia i rysunki ze strony www.alko-tech.com/pl